OVA godina će u srpskom turizmu proteći u znaku kineskih turista, jer ih je duplo više došlo u Srbiju nego lane, a u isto vreme su naši turistički radnici otkrili da moramo da proširimo kapacitete za ovo tržište!

Kineski turisti su zabeležili povećanje noćenja od 104 odsto, a privreda je odmah reagovala, pa recimo na zemunskom šetalištu restorani sada nude meni i na kineskom jeziku. Sa 113.872 ostvarena noćenja, kineski turisti nisu najbrojniji, ali više borave i potroše u našoj zemlji od susednih Bugara, Hrvata, pa i Slovenaca. Kinezi u Srbiju dolaze organizovano, kroz balkanske ture, ali i individualno osmišljavaju boravak. Svi imaju slične reči hvale i iste zamerke.


PROČITAJTE JOŠ:
Čarobna jesen u Toskani

- Oduševljeni su Beogradom, ali ne noćnim provodom, već uopšteno našim načinom života - kaže Aneta Uskoković iz Turističke organizacije Srbije. - Imaju veoma pozitivna iskustva u kontaktu sa građanima, jer svi žele da im pomognu i sugerišu šta da vide, a to im se mnogo dopada. Obožavaju Mokru goru i svi prave “selfije” na Uvcu. Koliko god da ostanu, njima je kratko, jer smatraju da su malo ostali. Nezadovoljni su što nemamo dovoljno kapaciteta, a naročito su ljuti što se preklapaju grupe na Šarganskoj osmici, pa kineske grupe ostaju na koloseku. Svi kineski turisti hoće da se voze Šarganskom osmicom i ne razumeju zašto ne dodamo još vagona i vozova!

U oktobru je TOS doveo oko 50 kineskih novinara i turoperatera, a svakog meseca stižu “influenseri” (uticajni ljudi) iz ovih zemlje kojima TOS pokušava da pokaže i druge krajeve Srbije. U novembru dolazi 11 turoperatera, kao i novinarka iz Hongkonga koja ide u Vojvodinu, novinari magazina iz Šangaja posetiće Novi Pazar, a stiže i Čen Čeng (sa “letećom ekipom”) pejzažni fotograf koji slika iz vazduha i leteće do Đerdapa. Zanimljivo je da je TOS dobio novac za projekat sa Evropskom turističkom komisijom, pa je oko 500 uticajnih Kineza došlo u Srbiju, a da mi nismo platili nijednu avionsku kartu!

Do avgusta je u našoj zemlji zabeleženo 15 odsto više stranih gostiju nego lane, pa sa više od 2,3 miliona gostiju naši turistički radnici mogu zadovoljno da čekaju novogodišnje praznike.

Raduje i povećanje visokoplatežnih gostiju kao što su Nemci od 15 odsto, pa i Italijana od dva odsto. Italijani vole kulturne rute i insistiraju da vide manastire, naročito fruškogorske (zbog moštiju Teodora Tironskog u manastiru Hopovo).


PROČITAJTE JOŠ:
Gde ćete na more 2019. godine?

ITALIJANI I PRAVOSLAVLjE

DOK je Japancima prioritet da vide sve pod zaštitom Uneska, Italijani cene pravoslavne manastire, koje upoređuju sa svojim.

- Jednostavno su se sklopile kockice, pa iako smo godinama nudili Srbiju, tek sada strani turoperateri sami dolaze kod nas i traže nam kontakte hotela i partnera - ističe Uskokovićeva. - Na upravo završenom sajmu u Riminiju prišao nam je turoperater luksuznih putovanja da traži spisak hotela u Srbiji koji imaju pet zvezdica, jer ima zainteresovane grupe. Podsetila sam ga da sam mu nudila Srbiju pre pet godina i da tada nije bio zainteresovan, a on mi je odgovorio da smo im tek sada postali zanimljivi.