JEDAN od najfrekventnijih pravaca na Koridoru 10, od Niša ka Sofiji, sudeći po trenutnoj situaciji na terenu, najverovatnije neće biti brzo završen, iako ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović najavljuje kraj radova do početka letnje sezone. Radnici na gradilištu kažu: "Možda, ali tek dogodine". Dve sporne deonice, na kojima se najviše kasni, od Crvene Reke do Bancareva i od Bancareva do Proseka, u dužini od oko petnaest kilometara, grade dve grčke kompanije - "Aktor" i "Terna". Reporter "Novosti" uverio se obilazeći ovu maršrutu da se i ne radi baš udarnički, iako su vremenski uslovi na početku građevinske sezone idealni. U "Koridorima Srbije", ipak, uveravaju da će se posao završiti u narednih nekoliko meseci.

Na ulazu u Sićevačku klisuru, kod Proseka, već se izlizala tabla na kojoj piše da će radovi biti završeni 2016. godine. Neupućeni vozači bi na ovaj deonici mogli i da zalutaju, pa čak i da nalete na radnike i mašine, ali je izvođač radova, na sreću, betonskim barijerama zabranio pristup. Deonica ne samo da nije završena, već je i opasna, jer je jedna kolovozna traka već ispucala, pa će tih 150 metara auto-puta morati da se gradi iznova.

Pročitajte još - NA KORIDORU 10 UGRAĐIVALI SUMNjIV KAMEN: Blato kao temelj auto-puta?

- Auto-put će biti završen, u to smo jedino sigurno. A kada? Pa, verovatno dogodine. Nema šanse da će biti ranije, jer je nezgodan teren, a ako ćemo pošteno, Grci su uzeli naš recept i zaposlili više ljudi u režiji nego na gradilištu - kažu nam malobrojni radnici koje smo zatekli kako pripremaju teren za betoniranje deo ispod auto-puta.

Prekoputa njih ulegao potporni zid. Skidaju se geotekstil i mreža i postavljaju nanovo.

- Stalno se to dešava, kao u Grdelici. Šta ćeš, ne možeš maknuti čitavo brdo. Ovde gore krenulo je brdo na kome je dalekovod, mora najpre to da se sanira, pa tek onda da se nastavi dalje - referišu nam radnici.

- Već šest godina gradim ovaj auto-put i ne vidim mu kraj. Biće dobro ako se završi iduće godine - iskren je Janko.

Pročitajte još - ISTOČNI KRAK KORIDORA 10 KOD PIROTA: Alternativnim putem direktno u industrijsku zonu (FOTO)

Ne može se reći da je gradilište od Proseka do Crvene Reke napušteno, ali se i ne radi punom parom. Na svakom kilometru stoji mehanizacija, a tu i tamo čuju se bageri. U jednom delu, asfaltira se desna traka, jer izvođači radova pokušavaju da završe barem nešto.

A posle pisanja "Novosti" da je kao podloga za auto-put navodno ugrađivan neatestiran kamen, punom parom počeo je da radi registrovani kamenolom u Dolcu i više se ne koristi građevinski materijal sa divljih kamenoloma.

- Nije dobra kombinacija da Srbin finansira, Grk gradi, a Španac da nadgleda - komentarisali su radnici.

Pripremanje terena za betoniranje



"KORIDORI": ZAVRŠETAK TOKOM LETA

- NA istočnom kraku Koridora 10 preostali su završni radovi na deonici Bancarevo - Crvena Reka dužine 12,3 kilometra - rečeno je u sredu "Novostima" iz "Koridora Srbije". - U ovom momentu, pod asfaltom je u poluprofilu šest kilometara. Takođe, izvode se radovi na elektromašinskom opremanju tunelu Sopot i Sarlah. Paralelno se sanira deonica Prosek - Bancarevo u dužini od 150 metara, koji su u garantnom periodu. U planu je da istočni krak Koridora 10 bude pušten u saobraćaj početkom ili u toku ove turističke sezone.


Kraj radova bio planiran za 2016. Foto D. Alihodžić



PROBIJEN BUDžET

Izgradnja deonice od Proseka do Bancareva u dužini od 9,4 kilometra trebalo je da košta 36,2 miliona evra. međutim, kako saznajemo, ovaj budžet je odavno probijen.