TRADICIONALNA srpska kuća na obroncima Suvobora. Baš ona u kojoj je rođen čuveni vojvoda Živojin Mišić. Pred vratima stasit momak u srpskoj vojničkoj uniformi s početka prošlog veka. Tu je i devojka koja nudi so i pogaču. Slika, kao zamrznuta u vremenu, dočekuje turistu koji krene u istraživanje mioničkog kraja.

Po uspostavljenoj saradnji sa kompanijom "Glob metropoliten turs" opština Mionica uvršćena je u program turističkih tura sa redovnim polascima iz Beograda, svakog utorka i nedelje. Na potezu od Mionice do Banje Vrujci gosti imaju jedinstvenu priliku da uživaju u raskoši netaknutog ambijenta.


PROČITAJTE JOŠ:
Nameštaj za Balkan, Ruse i Evropljane

U ovom trenutku u turističkoj ponudi Mionice ističu se rodna kuća vojvode Živojina Mišića u Struganiku, park netaknute prirode Ribnica, domaćinstvo Muzej kamena i Kuća čaja, "Tkački dvor Rakari", koji vodi čuvena scenografkinja Zagorka Stojanović i hotel "Vrujci". Tu su i brojna seoska domaćinstva, koja radoznalim gostima nudi posebnu atmosferu i uživanje u prirodi. Svi aduti ovog kraja nedavno su predsatvljeni turističkim radnicima kako bi se našli u njihovoj ponudi.

Tura, čije je središte na svega sat vožnje od centra Beograda, nudi sasvim inovativan pristup u predstavljanju turističke ponude mioničkog kraja. Turisti se u rodnoj kući vojvode Živojina Mišića na jedinstven način upoznaju, ne samo sa ličnošću proslavljenog vojvode, već i sa tim kako je izgledao svakodnevni život zadružne porodice s kraja 19. i početka 20. veka. U idiličnom ambijentu, dok se u pozadini čuje prepoznatljiv zvuk frule, gosti se nalaze u ulozi člana porodice Mišić. Mogu da obavljaju poslove kakve su nekada obavljali Mišići. Tradicionalni "Vojvodin doručak" upoznaje ih sa gastronomijom tog doba, dok muzejska priča govori o liku i delu istorijskog vojskovođe.

- Ovakve vidove promo tura, odnosno druženja, uvek praktikujemo za dva tipa poslovnih grupa. Jedan je namenjen isključivo turističkoj industriji kako bi direktno prodavali ove proizvode stranim i domaćim turistima, takozvana B2B promocija, i drugi tip je direktno predstavljanje klijentima iz drugih sektora, na primer, kompanijama koje su potencijalni kupci, to je B2C promocija što je skraćenica za izraz business to clients - kaže Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam PKS.

Trendovi u svetu se menjaju kada je reč o poslovnom ambijentu, komunikaciji i promovisanju kompanijskih aktivnosti. Udruženje za turizam PKS ima slobodu da prezentuje nove proizvode u realnom vremenu i na samoj lokaciji, kako svojim članicama, tako i stranim delegacijama.

- Saradnja sa Opštinom Mionica i turističkom agencijom "Glob metropoliten turs" je jedna u nizu koju organizujemo ove godine i upravo nam je namera da afirmišemo i druge kompanije da budu kreativne i ponude što zanimljivije programe po Srbiji - dodaje Tijana Maljković. - I kompanije iz drugih sektora mogu da računaju da PKS uvek ima pravi predlog sjajnog partnera za "tim bilding" i MICE programe, koje mogu da ponude svojim zaposlenima i svim poslovnim partnerima. Velike su mogućnosti da se prošire znanje i vidici, da se u jednom fantastičnom ambijentu dođe do novih poslovnih ideja, a uz to se i pruža šansa malim etno-domaćinstvima, proizvođačima hrane i vina, lokalnim muzejima i galerijama, da ponude svoje proizvode, kao i da se gosti sami angažuju u kreativnim radionicama i ponesu svoj suvenir kao uspomenu.


Kolonija "Tkački dvor" u Rakarima Zagorke Stojanović

Mionički kraj nudi fantastičan spoj netaknute prirode, lokalne kulturne baštine, istorije, domaćih ukusa i mirisa hrane sa proverenim lokalnim poreklom. Dopunjuje ga doza avanture i novog trenda story telling koji je sada ključan u turizmu. Sve to pokazuju pun smisao inicijative Udruženja za turizam PKS i Opštine Mionica da se predstavi ova tura. Utisci turista su izuzetni, posebno onih kojima je potreban brz, okrepljujući i ne preterano udaljeni iskorak iz gradske vreve.

Nedaleko od rodne kuće Živojina Mišića je umetnička kolonija "Tkački dvor" u Rakarima. Odiše atmosferom "izgubljenog raja" u kome vlada sloboda i kreativni duh, začinjen kostimografskom čarolijom. Nudi obilje unikatnih suvenira, koje na licu mesta pravi Zagorka Stojanović, dok se gosti okrepljuju domaćim slatkom i rakijom "romeo i julija".

Predsednik opštine Mionica Boban Janković dočekuje goste


PROČITAJTE JOŠ:
Uz pomoć nauke lakše je i privredi

Iznad Struganika je i domaćinstvo Muzej kamena i Kuća čaja sa prelepom baštom. Kutak za ručak pruža pogled "od milion dolara" dok gosta preplavljuju mirisi hleba iz furune, povrća donetog sa obližnjih parcela i hrane kakva se ne pravi nigde dalje.

- U 2019. godini opština Mionica svoj fokus stavila je na razvoj receptivnog turizma koji će je, uvereni smo, u narednom periodu izdvojiti u rang najatraktivnijih turističkih destinacija u Srbiji - kaže predsednik opštine Mionica Boban Janković. - Strategijom razvoja turizma, sačinjenom od strane angažovanih profesionalaca iz ove oblasti, opština Mionica će zakoračiti na turističko tržište kao destinacija vodećeg ranga. Visoko kvalitetna turistička ponuda pokrenuće razvoj drugih privrednih grana, uvezati ih, dok će životni standard građana podići na znatno veći nivo stvarajući bolju budućnost za našu decu. Otvaramo širom vrata mioničkog kraja svim domaćim i inostranim gostima. Ove godine je uspostavljana bliska saradnja opštine Mionica sa brojnim institucijama od izuzetnog značaja za oblast turizma poput Turističke organizacije Srbije, Turističke organizacije Beograda, Kongresnog biroa Srbije, Privredne komore Srbije i njenog Udruženje za turizam, kompanijama Horwath HTL i "Glob metropoliten turs", dok je naša turistička ponuda već uvrštena u velike svetske rezervacione sisteme poput Fly Dubai Holidays, Get your guide, GTA i "Vijator". To nam daje šansu da se na svetskom nivou predstave prirodna, kulturna, istorijska i narodna baština opštine.

Živa istorija u rodnoj kući vojvode Živojina Mišića

PROMOTIVNA TURA

UDRUŽENjE za turizam Privredne komore Srbije, u saradnji sa Opštinom Mionica i njihovim partnerom za promociju ponude stranim i domaćim gostima, turističkom agencijom "Glob Metropoliten turs", organizovali su jednodnevni izlet - promotivnu turu - za medije i predstavnike turističke privrede. Podršku su dale turističke organizacije Srbije i Beograda. Cilj je bio da se uz obilazak rodne kuće Živojina Mišića u Struganiku na obroncima planine Suvobor, umetničke kolonije "Tkačka kuća" u selu Rakari, parka prirode Ribnica, i seoskog domaćinstva Muzej kamena i Kuća čaja, predstavi sjajan potencijal turističkog proizvoda koji nudi oblast Mionice, na svega sat vremena vožnje od prestonice.