Magovi iz Štutgarta su ponovo napravili vozilo koje oduzima dah. Nastavili su da usklađuju sportski duh i eleganciju sa inovativnim inženjerstvom novog velikog premijum SUV modela. Model će pokretati snažni dizel motor sa šest cilindara sa oznakama 350 d i 400 d (kombinovana potrošnja goriva 8.0-7.5l/100 km, kombinovana CO2 emisija 221-197 g/km).

Zajedno sa novim "4MATIC" sistemom koji obezbeđuje obrtni moment u skladu sa potrebama i sa 60 mm kraćim među osovinskim rastojanjem u odnosu na "GLE SUV" obezbeđuje se prijatan doživljaj vožnje. Benzinska verzija će biti dostupna prilikom uvođenja na tržište modela "Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe" (kombinovana potrošnja goriva 9.3l/100 km, kombinovana CO2 emisija 212 g/km)1.

Pripreme su u toku za "plag-in-hibrid" verziju .

"Mercedes GLE kupe", kao i "AMG" verzija, biće predstavljeni javnosti po prvi put na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu (12.-22.09.2019)kada će biti saopštena i cena, dok prodaja počinje na proleće 2020.godine.

Automobil je znatno unapređen na svim poljima.Tako je poboljšana aerodinamika za 9,0 odsto u poređenju sa prethodnim modelom,i to uz istu čeonu površinu vozila. Donji postroj vozila sa opcionim "AIRMATIC" vazdušnim sistemom oslanjanja ili aktivni sistem oslanjanja ("E-ACTIVE BODY CONTROL") koji radi na "48 V" ,ispunjavaju i najoštrije zahteve po pitanju dinamike i komfora u vožnji na putu i van njega. Vozilo je posebno podešeno da obezbedi bolje dinamičke karakteristike kroz direktniji prenosni odnos u odnosu na druga vozila iz ove modelne serije.

Unutrašnjost je moderna,podrazumeva se luksuzna, ali iako je sportski duh i ovde naglašen ništa nije urađeno nauštrb komfora pa prostora ima više u odnosu na prethodnika.

PROČITAJTE JOŠ: Nova "Mercedes A-Klasa" na skeneru "Novosti" (FOTO / VIDEO)

Najnovija generacija MBUX ("Mercedes-Benz User Experience") infotainment sistema je ugrađena u vozilo, uključujući i intuitivnu strukturu rada i sjajnu grafiku sa visokim kvalitetom.


Pod haubom, rekosmo, imate izbor između benzinskog i dizel motora. Benzinac, "AMG" šesto cilindarskii linijski motor sa dvostrukim turbo punjenjem i "EQ-Boost" tehnologijom postiže snagu od 320 kW (435KS) uz dodatnih povremenih 16 kW (22 kS) snage iz električnog motora. Ovaj motor takođe nudi i hibridne funkcije kao što je tzv."overrun" režim rada.

Dizel motor "OM656" pripada aktuelnoj porodici linijskih šestocilindričnih motora. Ovaj agregat dolazi u dve verzije snage i to kao "GLE Coupe 350 d 4MATIC" snage 200 kW (272 KS) i 600 Nm (kombinovana potrošnja goriva: 8.0-7.5 l/100 km; kombinovana CO2 emisija: 211-197 g/km) i kao model "GLE Coupe 400 d 4MATIC" snage 243 kW (330 KS) i 700 Nm obrtnog momenta (kombinovana potrošnja goriva: 8.0-7.5 l/100 km; kombinovana CO2 emisija: 212-198 g/km).

Kod obe verzije, snažni motor već sada ispunjava "Evro 6d" standarde (RDE/Real Driving Emissions Step 2) čak i u zahtevnim situacijama.


Novi "GLE kupe" je dobar primer "Mercedesove"strategije pristupa kupcima u premijum SUV segmentu na ciljani način. Sa obnavljanjem premijum porodice SUV vozila, "Mercedes-Benc" takođe postavlja i nova tehnološka rešenja.

- GLE kupe" usklađuje impozantnu snagu "off-road" vozila sa emotivno privlačnim sportskim duhom i elegancijom "kupea"", kaže Gorden Vagener, glavni dizajner kompanije "Daimler AG".

Kao i kod modela "GLE" i "GLS", i ovaj član porodice velikih SUV vozila se proizvodi u fabrici Tuskalusa u Alabami (SAD).

Novi "GLE kupe" je dug 4.939 mm , širok 2.010 mm (39 mm duži i sedam mm širi od prethodnika). Međuosovinsko rastojanje se povećalo za 20 mm u poređenju sa prethodnim modelom ali je i dalje za 60 mm manje u odnosu na GLE, što doprinosi boljem sportskom ponašanju vozila kao i boljem izgledu vozila.



Unutrašnjost novog modela deli brojne zajedničke karakteristike sa drugim modelima u novoj premijum-SUV porodici sa jasnim naglaskom na sportskom aspektu. Moderni kokpit sa dva velika ekrana dijagonale 12.3 inča (31.2 cm) i upadljivo oblikovana komandna tabla, horizontalno podeljena ukrasnim elementom koja se glatko i bez prekida utapa u oplatu vrata, izgleda poznato. Sportski duh je naglašen zahvaljujući sportskim sedištima koja su deo standardne opreme i i novim sportskim upravljačem presvučenim "napa" kožom, što je takođe deo standardne opreme.

Prtljažnik je veoma obiman sa svojih 655 litara i svoj sadržaj prikriva iza visoko kvalitetnog, preklopnog i uklonjivog pokrova koji se postavlja pomoću magneta. Naslon sedišta koji se može preklopiti u odnosu 40:20:40 povećava kapacitet prtljažnika na čak 1.790 litara - 70 litara više u odnosu na prethodni model i reper u svojoj klasi. Zahvaljujući ovoj funkciji povećava se maksimalna dužina tereta na 200 mm i uz minimalnu širinu od 1.080 mm ukoliko je neophodno - što je unapređenje od 87 mm po dužini i 72 mm po širini u odnosu na prethodni model. Utovarna ivica je naravno nešto viša u odnosu na konvencionalni SUV - ali i u ovom slučaju je "GLE kupe" za oko 60 mm bolji od prethodnog modela, dok kada je opremljen "AIRMATIC" sistemom moguće je spustiti zadnji deo vozila za do 50 mm pritiskom na taster.

Novi automobil poseduje najnoviju generaciju "Mercedesovih" pomoćnih sistema za vožnju koji pružaju podršku vozaču. Kao deo standardne opreme je sistem koji će zaočiti umsto vas(" Active Braking Assist") , i koji npomaže u sprečavanju naletanja na drugo vozilo tokom vožnje kao i u situacijama sa pešacima ili vozilima koja prelaze ulicu.

PROČITAJTE JOŠ: TRŽIŠTE LUKSUZNIH AUTOMOBILA: Mercedes zadržao "krunu", BMW prati, Audi u padu

Mnoge "inteligentne" funkcije, koje su takođe na tržištu u najvišim segmentima iznad nivoa SUV vozila se mogu poručiti kao opciona oprema.

Novi "Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe" je jedinstvena kombinacija sportske elegancije i snažnih performansi sa dobrim "off-road" sposobnostima. Impresivna agilnost je garantovana snažnim linijskim benzinskim motorom sa šest cilindara sa 48 voltnom tehnologijom, sa potpuno varijabilnim "AMG Performance 4MATIC+" pogonom na sve točkove, sa "AMG SPEEDSHIFT TCT 9G" moćnim 9-stepenim automatskim menjačem i sa 60 mm kraćim međuosovinskim rastojanjem u odnosu na SUV varijantu.


Osnova za prepoznatljivu AMG dinamičnost vozila je obezbeđena primenom elektrifikovanog motora zapremine 3,0 litara sa duplim turbopunjačem i dodatnim električnim kompresorom. Linijski motor sa šest cilindara ima maksimalnu snagu od 320 kW (435 KS) i maksimalni obrtni moment od 520 Nm. "EQ Boost" starter-alternator ugrađen na ovom motoru obezbeđuje dodatnih 16 kW (22 KS) i 250 Nm obrtnog momenta tokom kratkog vremenskog perioda i takođe obezbeđuje napajanje za 48 voltni električni sistem vozila.

Sjajni automobil ima kombinovanu potrošnju goriva od 9.3 l/100 km i kombinovana CO2 emisija od 212 g/km).

Ubrzanje od 0-100 km na čas je 5,3 sekunde a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km na čas.