Francuski proizvođač superautomobila „Bugati“ trebalo bi da na predstojećem Sajmu automobila u Ženevi izloži najskuplji serijski automobil ikada proizveden, vredan 16 miliona evra. Naručio ga je 81-godišnji Ferdinand Pih, bivši direktor „Folksvagena“, unuk Ferdinanda Poršea.

Ovaj automobil se proizvodi u samo nekoliko primeraka godišnje u Francuskoj, a motor i tehnika su nemački. Pod haubom se očekuje modifikovani osmolitarski kvad-turbo W16 koji bi trebalo da razvija više od 1.500 konjskih snaga. Od nule do 100 kilometara na čas stiže za 2,5 sekundi, a celokupan automobil je rađen od kevlara i nano materijala.

„Godišnje održavanje 'vejrona' je 19.000 evra, a ovaj servis podrazumeva zamenu svih tečnosti, ali i generalnu kontrolu automobila. Možete odmah uplatiti 50.000 evra i servis je besplatan, ali morate automobil dovesti do servisa, što je takođe trošak u zavisnosti od toga gde vozite“, ističe Stefan Vilkeman iz „Bugatija“.

Jedna od najvećih briga su naravno gume koje ćete, nakon svakih 4.000 kilometara, morati da promenite. „Bugati“ ne priznaje garanciju ukoliko bilo kakave modifikacije radite van ovlašćenog servisa ili kupujete gume na slobodnom tržištu.

„Nove gume koštaju 29.000 evra. Na svakih 16.000 kilometara morate da menjate i točkove, a to košta dodatnih 45.000 evra. Postoje mobilni timovi za zakupce na Dalekom istoku. Njihov trošak puta i boravak za zamenu točkova može da premaši 100.000 evra“, objašnjava Vilkeman.

Ono što svakako prati ovakav automobil jeste i osiguranje, koje je iznosi oko 6.000 evra mesečno, odnosno 72.000 godišnje. Najskuplji automobil na svetu od 16 miliona evra teško da će neko videti na ulici, a kada se ipak uključi u saobraćaj, osiguravajuća društva praktikuju pratnju koja štiti vozilo dok je njegov vlasnik u restoranu ili na prijemu.

(RTS)