JEDNO je sigurno: Posle izuzetnih uspeha sa svojim SUV modelima poslednjih godina, "Pežo" je napravio i limuzinu za uzdahe, automobil koji će mamiti poglede, za kojim će se okretati, dok će srećnici koji budu u ovom lepotanu, uživati u "premijum segment", ovoga puta ponudjenom po znatno nižoj ceni!

Novi "pežo 508" već se nalazi u prodajnim salonima širom zemlje i već na prvi pogled je jasno da će biti i jedna od zvezuzda predstojećeg Beogradskog salona automobila. Zahvaljujući "Euroimpeksu" iz Beograda, uvozniku ovog brenda za Srbiju, specijalizovanim novinarima je omogućena prva test vožnja od Beograda do Iriga i nazad.

Vožnja po gradskim ulicama, na auto putu, regionalnom putu, opšti su utisci da je "Pežo" spreman za veliki korak u segmentu premijum vozila.

Dizajnerski izuzetno skladno izvajan, ovaj “fastback” model ima tri ključne karakteristike koje ga razlikuju od prethodnika.To je pre svega radikala dizajn, neverovatan "i-kokpit" od koga bukvalno zastaje dah, kao i izuzetno vozačko iskustvo jer za upravljačem ove limuzine imate osećaj da se nalazite u znatno moćnijem, skupocenijem, sportsom automobilu.

Ova limuzina sa petro vrata je duga 4,75 metara,(kraća je od prethodnog modela za osam centimetara niža za pet ali šira za tri cm) i odmah stavlja do znanja da je posebna, osobena.

Tu su i vrata koja nemaju okvor pa je kupe efekat još izraženiji. Dizajneri su iskoristili mogućnosti LED tehnike pa su svetla i napred i nazad u "znaku lavića", stilizovane, prepoznatljive "kandže" koje su postale jedan od zaštitnih znakova ovog brenda.


Pročitajte još - „Pežoov” šarmer sa Rivijere


Ulazak u vozilo pojačava pozitivne impresije. Tu je "i-kokpit" druge generacije, izuzetno atraktivno "skockani" obruč upravljača, prekidači, svi neophodni elementi koji se nekako već, podrazumevaju u automobilima više klase.



Centralni HD displej ima 10 inča tač-skrin ekran.Sedišta su priča za sebe. Čak je dobijen i čuveni AGR (Nemačka) sertfikat koji garantuje vrhunsku ergonomiju.

Pri tome, iako se radi o limuzini, u kabini ima više od 35 litara (ukupno) prostora za raznorazne sitnice, flaše, limenke... Prtljažnik od čak 487 litara doprinosi praktičnosti vozila.



I po visokom nivou završne obrade i kvalitetu materijala vidi se da je "Pežo" čvrsto ređen da unese pravi dar-mar u premijum segment. Jer, teško koji rival se može pohvaliti da tržištu može da ponudi vozilo ovog tipa, sa tehničkim karakteristikama i nivoom opreme po ovoj ceni.

Pri tome Francuzi, kad god je to moguće pokazuju da su sačuvali svoj neprikosnoveni šarm.



Originalno, efektno, poput oblika prekidača koji podsećaju na neku klavijaturu.pa čak je i audio sistem Francuski. Radi se o na našem tržištu ne toliko poznatoj firmi "Fokal" koja je decenijama unazad broj jedan u zemlji Gala, a uz čiju pomoć je "Pežo" od "508" napravio koncertnu dvoranu na točkovima sa 10 zvučnika.

Naravno, sev nasjavremenije tehnologije, koje su do sada, mahom bile prisutne u znatno skupocenijim automobilima, "Pežo" je ponudio (nešto u standardnoj nešto u dodatnoj opremi) i u ovoj limuzini.Na primer bežično punjnje mobilnog tečefona, otvaranje poklopca prtljažnika bez upotrebe ruku (pokret stopalom ispod branika)...



Nova "508" proizvedena je na "EMP2" modularnoj platformi čime je postignuta i "ušteda u težini" od 70 kilograma u odnosu na prethodni model.Ova platforma utiče i na smanjenu potrošnju od oko 7,0 odsto performanse su bolje, baš kao i pasivna bezbednost.

Aktivna kontrola oslanjanja doprinela je da se vozilo prilagođava puti a zahvaljujući novom "multi-link" sistemu oslanjanja pojačana je stabilnost svakog točka."Caka" je u tome što su zadnji točkovi "nezavisni" pa tako svaki "svoju otklanja neravniku na putu" bez uticaja na ponašanje onog drugog.

Šta "Pežo" nudi pod haubom svog lepotana? Benzinci su čuveni "puretech" motori od 180 i 225 konjskih snaga upareni sa automatskim menjačem sa osam stepeni prenosa.



Dizel motori su iz porodice HDI od 130,160 i 180 KS. Ono što je zanimljivo je podatak d amanuelni, šestostepeni menjač možete dobiti jedino ako kupite najslabiju verziju od 130 KS!

Novi osmostepeni automatski menjač smanjuje potrošnju za sedam odsto i ima izuzetno "glatke" promene brzina ("one-touch" električna kontrola) a ako želite da pojačate osećaj sportske vožnje tu su polugice iza obruča upravljača.

TEHNIČKI PODACI DUŽINA:4.750 mm ŠIRINA:2.079 mm VISINA:1.403 mm MEĐUOSOVINSKO RASTOJANjE:2.793 mm PRTLjAŽNIK:487/1.537 lit. REZERVOAR:Benzin - 62 lit(benzin), dizel - 55 lit. 0-100 km/č:u zavisnosti od motora 7,3 -10 sek. MAKSIMALNA BRZINA: U zavisnosti od motora 210-250 km/č.
PROSEČNA POTROŠNjA:Benzin - 5,4-5,7 lit-/100 km,dizel 3,7-4,7 lit./100 km.
EMISIJA CO2:98-131 gr/km MASA:1.535 kg


"Pežo" je ponudio brojne novitete na polju bezbednosti. Spisak "asistencija2 je podugačak.Izdvajamo ,po prvi put primenjen u D-segmentu, sistem "Night vision"– koji pomoću infracrvene kamere smeštene ispred prednje maske, prepoznaje i signaliira prisustvo pešaka ili životinja u uslovima slabe vidljivosti.zaniljivo je da sistem detektuje sva toplokrvna bića visine preko 30 cm pri brzini koja ne prelazi 160 km na čas.

Unapređeno je prepoznavanje saobraćajnih znakova tako da sada vozilo "čita" ne samo znakove na kojima je ispisano upozorenje o ograničenju brzine.Adaprivni tempomat sa stop i go funkcijom će uvek održavati željeno rastojanje sa vozilo ispred bez obzira na brzinu.zaustaviće se poptpuno ako treba i samostalno krenitui kada i vozilo ispred krene.

I sistem za zadržavanje vozila u željenoj traci je unapređeno.Vozilo samostalno može da se kreće po saobraćajnoj traci i da prolazi kroz krivine.Uvek po sredini kolovoza jer uočava ne samo iscrtane kolovozne trake već je u stanju d uoči i desnu ivicu puta.

Naravno, tu je i sistem koji će vas upozoriti na mogućnost sudara a ako ne reagujete na vre,me odradiće posao umesto vas.

Početna cena za dizelaša sa 130 KS je 25.690 evra.