MNOGE predstave ovogodišnjeg Bitefa bave se usponom radikalne desnice, ekstremizma i autoritarnih režima. Međutim, valja reći da novi i stari fašizmi nisu pali sa neba. Koja je uloga pozorišta i Bitefa u svemu tome? U trenutku u kome se politika pretvara u pozorište ,mislim da je naš zadatak da vratimo politiku u pozorište. I to ne politiku u smislu politikanstva, politiku na koju smo navikli u kulturnoj sferi produkcije nameštanja poslova, konkursa, direktora i slično. Već politiku u smislu angažovanog teatra koji neće samo tumačiti realnost , nego će pokušati da je menja - istakao je u petak uveče na svečanom otvaranju 52.Bitefa hrvatski filozof Srećko Horvat, sa velike scene JDP.

Pod sloganom „ Svet bez ljudi“, do 22. septembra pred beogradskom publikom je u glavnom programu deset predstava iz Slovenije, Francuske, Srbije, Nemačke, Hrvatske, Estonije, Švajcarske, Izraela i Belgije. Predstava odigrana u petak uveče ( „Svita br.3 – Evropa“, francuskog reditelja ŽorisaLakoste) bavi se stanjem u Evropskoj Uniji i sastoji se od 28 muzičko – scenskih numera, zasnovanih na audio zapisima zemalja EU. Svaki od njih upozorava na opasnost urušavanja evropskih vrednosti, porast ksenofornije, nasilja, netolerancije. ..

U skladu sa temom ove predstave, njenom izvođenju je prethodila izložba u holu Jugoslovenskog dramskog pozorišta, na temu “ Evropska godina kulturnog nasleđa – pozdrav iz Srbije“, na kojoj su posetioci mogli da vide naše spomenike kulture čiju obnovu pomaže EU. Tim povodom, uoči početka predstave posetiocima (među kojima je bilo puno stranih ambasadora, ličnosti iz javnog i kulturnog života) obratio se Sem Fabrici, šef delegacije EU u Srbiji, ističući da su ove godine posebno želeli da podrže Bitef , čiji slogan i plakat „pomalo plaše, ali su izazov za sve nas da preduzmemo akciju“ u skladu sa poluvekovnom tradicijom ovog umetničkog festivala.


PREDSTAVA „BOLIVUD“

NA večerašnjem festivalskom programu je autorski projekat Maje Pelević „Bolivud“, u produkciji Narodnog pozorišta. Reč je o jedinoj srpskoj predstavi u glavnom programu, koja u formi „treš mjuzikla razvija apsurdnu, ali realističnu priču o devijacijama srpskog ali i drugih opljačkanih i rasturenih istočnoevropskih društava.“...