ПРЕД Основним судом у Нишу захтевано је да се испитају руководиоци "Инфраструктуре железнице" и "Србија воза", како би одговорили на питања о пружном прелазу у Доњем Међурову, који је годинама био необезбеђен. Ово су тражиле родбине настрадалих, као и повређени у несрећи на тој "црној тачки", где је децембра 2018. године воз ударио у аутобус услед чега је погинуло осам путника док су десетине повређене.

Захтев је у четвртак у име оштећених дао бранилац Братислав Стојановић, али је Суд тај предлог одбио сматрајући да су директори предузећа ирелевантни за давање техничких података везаних за пружни прелаз и саму несрећу.

- Укупно 14 особа тражило је да се директори испитају и дају одговоре да ли је пре несреће вршен инспекцијски надзор на пружном прелазу. Треба видети јесу ли утврђене неке неправилности, ако јесу, шта су предузели у циљу отклањања. Али и по чијем налогу је само три дана након несреће уређен пружни прелаз и постављена рампа, тако да није могла ни да се уради реконструкција догађаја, ако је неко то хтео - рекао је Стојановић.

У Основном суду кажу да се подаци и детаљи везани за несрећу прибављају на адекватан начин.

- Испитивање руководилаца свакако није један од њих, а затражићемо одговоре на сва та питања од "Инфраструктуре" и "Србија воза" - навели су у суду.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - НОВИ ДЕТАЉИ ТРАГЕДИЈЕ У НИШУ: Путници из аутобуса вриштали "Кочи, иде воз!"


Иначе, у наставку процеса против Милана Здравковића (31), возача "Нишекспреса", који се терети за несрећу, у четвртак је у нишком суду поново саслушан вештак саобраћајно-техничке струке Драган Марковић, који је поновио да возач аутобуса није једини кривац за удес. Томе је, сматра вештак, допринео и машиновођа који није благовремено дао знак упозорења, што је била његова дужност без обзира на околности.

- Од "Железнице" никада нисам добио податке о коефицијенту кочења који би ми помогао да проценим да ли је машиновођа могао да укочи на време - рекао је Марковић.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ИСПОВЕСТИ МАШИНОВОЂА ПОСЛЕ НЕСРЕЋА - Ноћима нисам ока склопио кад сам згазио дете; Не могу да се помирим са смрћу четворице младића


НАСТАВАК 3. СЕПТЕМБРА

СУЂЕЊЕ ће бити настављено 3. септембра, до када би из "Инфраструктуре железнице" и "Србија воза" требало да доставе податке о дужини зауставног пута воза типа оног који је учествовао у незгоди. Такође, треба да се достави пројекат тзв. троугла прегледности који ће објаснити да ли су били испуњени услови у погледу адекватне видљивости, као и извештај о инспекцијском надзору пружног прелаза на којем је дошло до удеса.