Фејсбук је покренуо дуго обећавани алат који корисницима омогућава да ограниче податке које та друштвена мрежа може о њима да прикупи са других сајтова и апликација.

Компаније је данас саопштила да додаје секцију на којој се може видети активност коју Фејсбук прати ван свог сервиса преко својих "лајковања" и других средстава.

Корисник може да изабере да буде искључен из праћења, а у супротном ће се праћења наставити по досадашњем систему, преноси АП.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Fejsbuk na sudu zbog skeniranja lica korisnika

Алат који је раније био познат као "очисти историју" сада ће имати помало неспретно име "Офф активности Фејсбука".

АП наводи да ће "Офф Фејсбук" бити и даље коришћен за сакупљање бројних информација које та мрежа користи како би циљано корисницима приказивала рекламе.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Votsap i Instagram menjaju ime-vlasnik Fejsbuk u prvom planu

Блокирање праћења може да значи да ће корисницима мање реклама изгледати познато, али неће променити број реклама које ће они видети на Фејсбуку, као ни начин на који Фејсбук користи њихове активности да би им приказао рекламе.

Чак и ако искључите праћење, Фејсбук ће и даље сакупљати податке на "Офф активностима Фејсбука", само ће искључити те активности са вашег профила, упозорава АП.

Из Фејсбука уверавају да фирме неће знати да сте баш ви "кликнули" на њихову рекламу, али ће знати да јен еко то урадио.

Тако ће Фејсбук и даљемоћи да саопшти клијентима колико се добро котирају њихове рекламе.

Нови алат омогућиће корисницима да избришу историју претраживања са Фејсбука и да га спрече да прати даља претраживања и посете сајтовима.

На тај начин Фејсбук неће моћи да користи информације сакупљене са апликација и сајтова како би циљано приказивао рекламе на Фејсбуку, Инстаграму и Месинџеру.

Фејбук неце моћи ни користи такве информације да би корисницима приказивао постове за које мисли да ће им се свидети, као што су вести које деле њихови пријатељи.

Нови алат је данас покренут у Јужној Кореји, Ирској и Шпанији, што је у складу са Фејсбуковом тенденцијом да прво лансира нове могућности на мањим тржиштима.

Компанија није саопштила када ће ова новина заживети у другим земљама, али је навела да ће то бити у наредним месецима.