СA намером да поспеше регионалну и локалну привредну активност и створе услове за равномернији развој по градовима и областима Србије, регионалне привредне коморе ПКС изузетно су активне у организацији манифестација и сајмова на којима учествују и уговарају послове стотине малих и средњих произвођача, прерађивача, извозника, коопераната из читаве Србије, али и фирми из околних земаља.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Друга шанса за нови почетак привредника

У августу и септембру у регионима Србије одржана су чак три велика, изузетно посећена сајма, на којима су излагачи и посетиоци имали прилику да се упознају са новитетима, понудом и потражњом у областима у којима послују, чују квалитетна предавања и упознају се са новим трендовима.

Реч је о манифестацијама које трају већ дужи низ година, али које, према утисцима многобројних учесника и гостију, последњих неколико година добијају нови замах, како по броју учесника тако и по обиму склопљених послова и успостављених партнерстава.

16. Шумадијски сајам пољопривреде у Крагујевцу једна је од најзначајнијих смотри аграра уСрбији. На манифестацији, која има међународни карактер, ове године своје производе представило је око 200 излагача из земље и света.

Почетак сајма био је резервисан за презентације најновије механизације, опреме и алата за пољопривреду и узгој сточних грла, након чега су одржане традиционалне сточарске и изложбе животиња које увек изазивају велику пажњу посетилаца ове манифестације. Највећи део изложбеног простора био је посвећен пољопривредној механизацији и опреми, уз бројна стручна предавања и трибине о актуелним темама из области аграра.

- На сајму се већ традиционално уговарају нови послови, а то је и прилика да се направи својеврсна анализа успешности овдашње пољопривреде - каже Предраг Лучић, директор ПКС-РПК Крагујевац. - У првих седам месеци ове године остварен је суфицит од извоза органских производа у износу од 20,2 милиона евра и тај податак изузетно охрабрује. Пољопривредни произвођачи из овог дела Србије знатно су повећали извоз млечних производа и вина, које смо извезли шест пута више у првих седам месеци ове године него у истом периоду претходне. И ракија из Шумадије је добила географску ознаку, што је предуслов за повећање извоза тог производа.

Шумадијски сајам пољопривреде у Крагујевцу, који се организује већ шеснаести пут, по броју и структури излагача постао је један од најзначајнијих пословних скупова у области аграра у Републици Србији. Тако је и овогодишњи, према речима Лучића, био одлична прилика како за уговарање нових послова и сумирање пословних резултата, тако и за нова повезивања у циљу повећања производње и извоза.

МЕЂУНАРОДНИ САЈАМ "ЗДРАВО-ДОМАЋЕ-ПРИРОДНО" У ЗАЈЕЧАРУ

Регионална привредна комора Зајечар и Град Зајечар организовали су заједно међународни сајам "Здраво - домаће - природно", који је одржан на градском тргу у Зајечару у периоду од 19. до 21. септембра 2019. године, у време градске славе. Тродневна манифестација је и ове године, осми пут заредом, окупила велики број излагача из целе Србије и окружења. На штандовима су своју понуду представили произвођачи лековитог биља, воћа, поврћа, цвећа, вина, ракије, меда, млечних производа, меса, пецива, специјалитета, рукотворина, старих заната.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Отворен хаб за 8.200 предузетника

- Ова манифестација има за циљ промоцију традиционалних, домаћих производа и права је прилика за ширење тржишта природних производа, повећање производње и пласмана, али и размену знања и искустава - каже Дејан Тошић, директор ПКС-РПК Зајечар. - У оквиру сајма представници банака и осигуравајућих кућа из региона и шире представили су понуду, што је посебно важно за произвођаче. Промовисан су и туристички потенцијал, природни ресурси, културна богатства и туристичке дестинације са разноврсним садржајима за одмор, забаву, здравствени опоравак, спорт, рекреацију, овог краја.

Идеја да се покрене регионални сајам родила се на сајму лековитог биља и меда, који је Регионална привредна комора Зајечар организовала заједно са Удружењем за лековито биље"Др Јован Туцаков" и компанијом "Адонис" из Сокобање још 2012. године. С обзиром на то да је манифестација тада наишла на добар одзив, а да је Тимочка Крајина, као подручје са изванредним потенцијалима за производњу здраве и природне хране, од давнина позната по справљању традиционалних и домаћих производа, ПКС-РПК Зајечар је решила да прошири сајам и на остале традиционалне производе и излагаче ван Србије. То је наишло на добар одзив јер се број излагача из године у годину повећавао: од почетних 60 преко 400 садашњих из свих крајева Србије, Македоније, БиХ, Словеније, Хрватске, Италије, Аустрије, Бугарске, Румуније, Словачке, Индонезије.

Град Зајечар се 2017. године укључио и подржао реализацију ове манифестације која је већ прерасла у бренд.

Град Зрењанин и регион Средњобанатског округа имају изузетно богату и дугу традицију у организовању привредно-туристичких манифестација, те веома успешну културну и институционалну сарадњу, како у земљи тако и у иностранству, па тако и сајам ЗРБИЗНЕТ представља наставак традиционалне манифестације INOCOOP коју је Регионална привредна комора Зрењанин организовала 17 година. Излагачи су привредници и предузетници из читавог региона, али и из суседних земаља. Ова манифестација данас представља највећу презентацију потенцијала локалне и регионалне привреде.

Организатори сајма су Град Зрењанин, Привредна комора Србије - Регионална привредна комора Зрењанин, Унија послодаваца Србије - послодавци Зрењанина и Опште удружење предузетника Зрењанин.

- Циљ је да кроз сајам ЗРБИЗНЕТ привучемо излагаче из Србије и иностранства, и да обезбедимо да сви учесници и посетиоци у својој области интересовања пронађу могућност за успешније и квалитетније функционисање, обављање пословне делатности, проширење капацитета, а све то у циљу подизања укупног квалитета живота и рада - каже Предраг Станков, директор ПКС-РПК Зрењанин. - У оквиру сајма компаније ће имати могућност да се представе, упознају и повежу са другим компанијама, да се упознају са институцијама које пружају подршку пословању и да се едукују из разних области.


Према његовим речима, овај зрењанински сајам покренут је да би се домаћем и страним тржиштима приказале све производне могућности и капацитети привреде из ове области. Како јој и име каже, основа ове манифестације огледа се у афирмацији приватног предузетништва, односно у потреби развоја малих и средњих предузећа која би кроз иноваторски рад и јачање кооперантских веза помогла ефикаснијем решавању све бројнијих економских проблема.

У ПКС-РПК Зрењанин напомињу да се у току сајма одржавају и разне стручно-економске манифестације у виду разних округлих столова, презентација, промоција и слично. Зрењанин је прави пример како локално може да постане привлачно и колико се исплати унапређење пословног амбијента на локалу. Град Зрењанин заједно са РПК Зрењанин из године у годину ради на побољшању привредне слике у граду.

ГРАД СЕ УКЉУЧИО

- ЗАЈЕДНИЧКИ циљ организовања овог догађаја јесте подршка локалним произвођачима традиционалних производа - наглашава Дејан Тошић, директор ПКС-РПК Зајечар. - Они на тај начин добијају прилику за квалитетну презентацију и промоцију њихових домаћих производа. То може бити оквир и основа за успостављање низа успешних контаката, на једном месту, у релативно кратком временском периоду, са већим бројем потенцијалних купаца из Србије и иностранства, проналажење инвеститора за производњу, пласман производа и ширење тржишта.

ПОЗНАТИ ПО РЕЗУЛТАТИМА

ШУМАДИЈА и Поморавље препознатљиви су не само по индустрији и значајном приливу страних директних инвестиција, већ и по резултатима аграра. У једном броју општина овог региона извоз аграрних производа учествује са преко 80 одсто у укупном извозу.

- Настављамо активности на подршци повећању производње и извоза, промоцији референтних компанија из области аграра на најзначајнијим тржиштима света, али и на озбиљнијем брендирању Шумадије и производа посебног квалитета и препознатљивости са ове територије. Тако, на пример, манифестација "Вече чудесних укуса Шумадије" промовише шумадијске воћне ракије. У овом региону је до сада географски заштићено више од 50 производа и са том праксом ће се наставити - поручује Предраг Лучић, директор ПКС-РПК Крагујевац.

ПОВЕЗИВАЊЕ КОМПАНИЈА

- ОВАКВЕ манифестације, између осталог, служе да се покажу и прикажу поједина предузећа, као платформа где могу циљано да се сусретну компаније које имају интерес. Сем оптимизма и вере у сопствене могућности, сада инспирацију подстичу могућности много лакшег међународног повезивања и привредне сарадње. Сајам, са једне стране, постаје основа регионалног развоја, а са друге носилац прекограничне регионалне сарадње. Очекује се да Међународни привредни сајам ЗРБИЗНЕТ, након две успешне године постојања, настави да функционише и постане традиционалан, те да задржи веома висок ниво представљања субјеката, као и садржајан програм пратећих манифестација - истичу у ПКС-РПК Зрењанин.