ПОРОДИЧНА компанија "Дестилерија Зарић" настала је скоро пре две деценије, на темељима некадашње чувене дестилерије ракије "Повлен", са идејом да се настави традиција производње квалитетне ракије и оживи косјерићки крај. Данас извозе у све земље региона, затим Аустрију, Немачку, Швајцарску, Јерменију, Аустралију, Америку и Канаду, а недавно су потписали и уговор са кинеским партнером, па српска ракија ускоро креће на пут ка Далеком истоку.

"Велика финансијска улагања, посвећеност и жеља да се у савременом добу на најбољи начин споје врхунска технологија, наука, искуство и стара српска традиција, омогућили су да постигнемо да стари "Повлен" заблиста као нова "Дестилерија Зарић", најсавременија у југоисточној Европи", са поносом истиче Соња Броћета, директор маркетинга.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Србија се поноси лесковачким ајваром

Зарићи породични бизнис покрећу 2000. године. Гледајући како пропада стари подрум "Повлен" у Косјерићу, а млади напуштају своја огњишта, породица долази на идеју да откупи подрум и оживи свој родни крај. Услови за озбиљније пословне подухвате створили су се 2006, када почиње рушење, изградња и адаптација купљеног подрума "Повлен".

"Анализом и истраживањем тржишта Србије схватили смо да у овом периоду није било 'озбиљног' произвођача српског националног пића који би задовољио квалитетом и квантитетом домаће и страно тржиште", истиче Милан Зарић, извршни директор.

Породица је купила нову опрему из иностранства, али и задржала стари казан на дрва. Спој нове технологије и традиције показао се као најбоља комбинација. Склапају се Уговори о откупу воћа са локалним произвођачима и на тај начин се донекле смањује одлив становништва које почиње да подиже нове засаде воћа, јер им је посао сигуран.

"Дестилерија Зарић" 2010. године на тржиште излази са понудом три различите врсте ракије, шљивовица краљица, малиновача опсесија, и шљивовица са медом и прополисом медена. Касније су проширили асортиман са дуњевачом, виљамовком, кајсијевачом, шљивовицом са лековитим травама и ликером од вишње.

- Сада смо на "својим ногама". Није било лако, али захваљујући нашем труду, раду, посвећености, квалитету наших ракија, освојеним наградама и медаљама на домаћим и светским такмичењима успели смо да постанемо препознатљиви на домаћем тржишту, да извозимо у земље екс-Југославије, као и у Аустрију, Немачку, Швајцарску, Јерменију, Аустралију, Америку и Канаду - наглашава Милан Зарић, извршни директор.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Намештај за Балкан, Русе и Европљане

Протеклих година услови за предузетнике су се умногоме побољшали. Држава и ресорна министарства обраћају више пажње на мале предузетнике. Уз њихову подршку и подршку Привредне коморе Србије, а уз упорност, истрајност и сталан квалитет производа, предузетници не треба да се боје сутрашњице. Квалитетом ће освојити како домаће, тако и инострано тржиште, порука је породице Зарић.

СА КОМОРОМ НА СВЕТСКЕ САЈМОВЕ И МАНИФЕСТАЦИЈЕ

ПРЕДСТАВНИЦИ "Дестилерије Зарић" истичу одличну сарадњу са Привредном комором Србије која им пружа велику подршку када излажу на сајмовима у земљи и иностранству. И ове године велику захвалност дугујемо Привредној комори Србије, јер нам је омогућила учешће на Међународном сајму инвестиција и трговине ЦИФИТ у Сјамену, где смо потписали Уговор о извозу на тржиште Кине, рекао је Иван Зечевић, директор продаје. Спремају се узорци ракија за кинеско тржиште. До краја године треба да добијемо упит за количине по врсти ракије и у првом кварталу следеће године почнемо са извозом за Кину. Озбиљно смо се спремили, јер су у питању велике количине ракије, указао је Зечевић.