ТРАДИЦИОНАЛНА српска кућа на обронцима Сувобора. Баш она у којој је рођен чувени војвода Живојин Мишић. Пред вратима стасит момак у српској војничкој униформи с почетка прошлог века. Ту је и девојка која нуди со и погачу. Слика, као замрзнута у времену, дочекује туристу који крене у истраживање мионичког краја.

По успостављеној сарадњи са компанијом "Глоб метрополитен турс" општина Мионица увршћена је у програм туристичких тура са редовним поласцима из Београда, сваког уторка и недеље. На потезу од Мионице до Бање Врујци гости имају јединствену прилику да уживају у раскоши нетакнутог амбијента.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Намештај за Балкан, Русе и Европљане

У овом тренутку у туристичкој понуди Мионице истичу се родна кућа војводе Живојина Мишића у Струганику, парк нетакнуте природе Рибница, домаћинство Музеј камена и Кућа чаја, "Ткачки двор Ракари", који води чувена сценографкиња Загорка Стојановић и хотел "Врујци". Ту су и бројна сеоска домаћинства, која радозналим гостима нуди посебну атмосферу и уживање у природи. Сви адути овог краја недавно су предсатвљени туристичким радницима како би се нашли у њиховој понуди.

Тура, чије је средиште на свега сат вожње од центра Београда, нуди сасвим иновативан приступ у представљању туристичке понуде мионичког краја. Туристи се у родној кући војводе Живојина Мишића на јединствен начин упознају, не само са личношћу прослављеног војводе, већ и са тим како је изгледао свакодневни живот задружне породице с краја 19. и почетка 20. века. У идиличном амбијенту, док се у позадини чује препознатљив звук фруле, гости се налазе у улози члана породице Мишић. Могу да обављају послове какве су некада обављали Мишићи. Традиционални "Војводин доручак" упознаје их са гастрономијом тог доба, док музејска прича говори о лику и делу историјског војсковође.

- Овакве видове промо тура, односно дружења, увек практикујемо за два типа пословних група. Један је намењен искључиво туристичкој индустрији како би директно продавали ове производе страним и домаћим туристима, такозвана Б2Б промоција, и други тип је директно представљање клијентима из других сектора, на пример, компанијама које су потенцијални купци, то је Б2Ц промоција што је скраћеница за израз business to clients - каже Тијана Маљковић, секретар Удружења за туризам ПКС.

Трендови у свету се мењају када је реч о пословном амбијенту, комуникацији и промовисању компанијских активности. Удружење за туризам ПКС има слободу да презентује нове производе у реалном времену и на самој локацији, како својим чланицама, тако и страним делегацијама.

- Сарадња са Општином Мионица и туристичком агенцијом "Глоб метрополитен турс" је једна у низу коју организујемо ове године и управо нам је намера да афирмишемо и друге компаније да буду креативне и понуде што занимљивије програме по Србији - додаје Тијана Маљковић. - И компаније из других сектора могу да рачунају да ПКС увек има прави предлог сјајног партнера за "тим билдинг" и МИЦЕ програме, које могу да понуде својим запосленима и свим пословним партнерима. Велике су могућности да се прошире знање и видици, да се у једном фантастичном амбијенту дође до нових пословних идеја, а уз то се и пружа шанса малим етно-домаћинствима, произвођачима хране и вина, локалним музејима и галеријама, да понуде своје производе, као и да се гости сами ангажују у креативним радионицама и понесу свој сувенир као успомену.


Колонија "Ткачки двор" у Ракарима Загорке Стојановић

Мионички крај нуди фантастичан спој нетакнуте природе, локалне културне баштине, историје, домаћих укуса и мириса хране са провереним локалним пореклом. Допуњује га доза авантуре и новог тренда story telling који је сада кључан у туризму. Све то показују пун смисао иницијативе Удружења за туризам ПКС и Општине Мионица да се представи ова тура. Утисци туриста су изузетни, посебно оних којима је потребан брз, окрепљујући и не претерано удаљени искорак из градске вреве.

Недалеко од родне куће Живојина Мишића је уметничка колонија "Ткачки двор" у Ракарима. Одише атмосфером "изгубљеног раја" у коме влада слобода и креативни дух, зачињен костимографском чаролијом. Нуди обиље уникатних сувенира, које на лицу места прави Загорка Стојановић, док се гости окрепљују домаћим слатком и ракијом "ромео и јулија".

Председник општине Мионица Бобан Јанковић дочекује госте


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Уз помоћ науке лакше је и привреди

Изнад Струганика је и домаћинство Музеј камена и Кућа чаја са прелепом баштом. Кутак за ручак пружа поглед "од милион долара" док госта преплављују мириси хлеба из фуруне, поврћа донетог са оближњих парцела и хране каква се не прави нигде даље.

- У 2019. години општина Мионица свој фокус ставила је на развој рецептивног туризма који ће је, уверени смо, у наредном периоду издвојити у ранг најатрактивнијих туристичких дестинација у Србији - каже председник општине Мионица Бобан Јанковић. - Стратегијом развоја туризма, сачињеном од стране ангажованих професионалаца из ове области, општина Мионица ће закорачити на туристичко тржиште као дестинација водећег ранга. Високо квалитетна туристичка понуда покренуће развој других привредних грана, увезати их, док ће животни стандард грађана подићи на знатно већи ниво стварајући бољу будућност за нашу децу. Отварамо широм врата мионичког краја свим домаћим и иностраним гостима. Ове године је успостављана блиска сарадња општине Мионица са бројним институцијама од изузетног значаја за област туризма попут Туристичке организације Србије, Туристичке организације Београда, Конгресног бироа Србије, Привредне коморе Србије и њеног Удружење за туризам, компанијама Хорwатх ХТЛ и "Глоб метрополитен турс", док је наша туристичка понуда већ уврштена у велике светске резервационе системе попут Fly Dubai Holidays, Get your guide, ГТА и "Вијатор". То нам даје шансу да се на светском нивоу представе природна, културна, историјска и народна баштина општине.

Жива историја у родној кући војводе Живојина Мишића

ПРОМОТИВНА ТУРА

УДРУЖЕЊЕ за туризам Привредне коморе Србије, у сарадњи са Општином Мионица и њиховим партнером за промоцију понуде страним и домаћим гостима, туристичком агенцијом "Глоб Метрополитен турс", организовали су једнодневни излет - промотивну туру - за медије и представнике туристичке привреде. Подршку су дале туристичке организације Србије и Београда. Циљ је био да се уз обилазак родне куће Живојина Мишића у Струганику на обронцима планине Сувобор, уметничке колоније "Ткачка кућа" у селу Ракари, парка природе Рибница, и сеоског домаћинства Музеј камена и Кућа чаја, представи сјајан потенцијал туристичког производа који нуди област Мионице, на свега сат времена вожње од престонице.