Понуде на тендеру за избор стратешког партнера за градњу Моравског коридора, аутопута од Прељине до Појата, биће отворене 27. августа, а радови би могли да почну у септембру, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

Будући аутопут, чија је дужина 112 километара, а ширина 30 метара, имаће укупно 139 објеката од тога 84 моста, 26 надвожњака и три подвожњака, као и 10 денивелисаних раскрсница - петљи.

"Отварају се понуде 27. августа пристигле на основу јавног позиву. Видећемо, комисија ће прегледати те понуде, а након тога у року од 10 или 15 дана влада би требало да донесе одлуку ко је стратешки партнер за изградњу Моравског коридора у дужини од 110 км", рекла је Михајловић за Тањуг.

Моравски коридор ће повезати Коридор 10 и аутопут "Милош Велики", истакла је Михајловић.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре расписало је 5. августа јавни позив за избор стратешког партнера на реализацији изградње инфраструктурног коридора, деонице аутопута Појате-Прељина.

Министарство тражи стратешког партнера за израду пројеката за грађевинску дозволу, извођење и изведеног објекта, као и извођење радова на изградњи те деонице аутопута, а рок за подношење пријава је био 21 дан.

Право учешћа имају домаћа и страна правна лица, а и конзорцијуми правних лица.

Услов је да подносилац пријаве има обрт финансијских средстава у 2016, 2017. и 2018. години од минимум милијарду евра.

Додатни услов је да подносилац обезбеди Писмо о намерама од међународних финансијских институција, банака или других извора финансирања за финансирање пројекта Моравски коридор у износу од најмање 400 милиона евра.

Моравски коридор ће саобраћајем повезати подручје на коме живи пола милиона грађана: Чачак, Краљево, Врањчаку Бању, Трстеник, Крушевац, Сталаћ и Цхићевац.

Иначе, Министарство грађевине је у октобру 2018. потписало са америчко-турским конзорцијумом Бехтел-Енка меморандум о разумевању за изградњу Моравског коридора, а вредност радова је процењује на око 800 милиона евра.

Михајловић је говорећи о изградњи аутопутева рекла да је на источном краку Коридора 10 преостало да се заврши аутопут још само на неколико проблематичних тачака, као што је раније био случај у Грделичкој клисури.

"Имали смо извештај Коридора Србије да ће грађевински радови бити завршени до краја августа, а у септембру да остане опремање појединих делова и косина и да почетком октобра може да се пусти. Чула сам сад из Коридора да они најављују као рок крај октобра. То ћемо да видимо зашто је тако. Али, без обзира да ли је то 20. септембар или 20. октобар, мислим да је то велика ствар за Србију да имамо директну везу ка Бугарској", нагласила је министарка.

То значи, истиче, додатни транзит кроз Србију и могућност да се наша земља боље повеже.

"Пуно смо научили из градње Коридора 10 и градња ниједног новог аутопута који почињемо да радимо неће се водити као некада што је рађено са Коридором 10. Јер желимо да избегнемо додатне трошкове, озбиљне проблеме, лоше пројекте и слично".

Михајловић је нагласила да се сваки нови пројекат градње аутопута почиње са комплетно уређеном, провереном и исконтролисаном документацијом и припремљеном и уређеном експропријацијом.