НИС је пету годину заредом са колегама поделио међународно искуство у области управљања људским ресурсима, а ове године је омогућио HR професионалцима лет над „виртуалном шумом“ стратешког HR-а. Ово је била ретка прилика да се више од 250 HR стручњака из земље и света окупи на једном месту и дискутује о изазовима развоја и мотивације запослених и новим трендовима пословања које доноси време Четврте индустријске револуције. Један од главних закључака међународне конференције која је одржана 21. марта у Београду у организацији компаније НИС Гаспром њефт је трансформација људских ресурса у људски капитал као један од кључних елемената одрживог развоја и дугорочног успеха бизниса.

Учесници конференције чији је слоган био „E-Being@Work“ су путовали стазама „света будућности“ и на путу у далеку 2025. сагледали перспективе трансформације компанија у добу брзог технолошког развоја и дигитализације, а у којима кључну улогу имају људи, као покретачка снага сваке модерне компаније. Интригантне конференције, које организује НИС, као један од највећих и најпожељнијих послодаваца у Србији, имају за циљ ширење HR заједнице и дељење инспиративних идеја и светских пракси. Тако је ове године НИС у футуристичком амбијенту окупио водеће регионалне стручњаке, бројне представнике бизниса и искусне консултанте из међународних компанија.

Циљ овог путовања био је да се заједно „изгради дрво организационе структуре која ће подржати све промене“ које иницира савремено пословање, „посади семе за развој способности запослених будућности“ и „искористи плодно тло за успех дигиталних процеса“ у корист запослених. Сви су се сложили да је „E-Being@Work“ нови концепт добробити запосленог у технолошки напредном окружењу, а да људи морају остати на првом месту.

Међу говорницима на овогодишњој конференцији били су HR гуруи из света консултантских кућа: The Boston Consulting Group, Spencer Stuart, C-Team, PWC, Gi-Group i Deloitte, Absence Management Institute. Они су инспирисали учеснике на трансформацију културе и подстакли креативно размишљaње за „out of the box“ HR решења. Своју перспективу будућности су поделили и бизнис лидери Дејан Турк, генерални директор Vip mobile i A1 Slovenija, Елена Сурмејко, директор за трансформацију корпоративне културе Гаспром њефта, Рената Матусиновић из компаније Нестле.

Присутнима су се обратили и Кирил Тјурдењев, генерални директор НИС-а, као и Алиса Евсина, HR директор НИС-а. Поздрављајући присутне Кирил Тјурдењев je указао да живимо у времену великих промена, када технологије утичу на све аспекте нашег живота.

„Данас у највећем броју случајева, новац није главни покретач за људе да се придруже некој организацији. То је сада заинтересованост за посао, флексибилност организације, могућност да се ради са интересантним људима. То је сада нешто што младе професионалце мотивише да се придруже некој компанији. Морате да задржите те младе и квалитетне људе у својој организацији да би дали добар резултат. То је задатак за HR менаџере – да знају потребе компаније, какви стручњаци су јој потребни сада, а какви у будућности, како привући и задржати ове људе, како их мотивисати“, нагласио је Тјурдењев.

Алиса Евсина, HR директор НИС-а, нагласила је на конференцији да је време дигиталне трансформације време проласка кроз „шуму промена“, али да та шума није мрачна и непријатељска, те да у свим променама HR мора да задржи своју стратешку улогу и помогне запосленима да се у њима не изгубе.

„Са овим променама бизнис се све више окреће HR-у. Морамо показати бизнису да му можемо помоћи да оствари добре резултате. Али, са друге стране, морамо да помогнемо нашим запосленима да се лакше носе са променама и да им покажемо да се ти процеси дешавају за њихово добро, да ће им помоћи да буду ефикаснији, да понекад више уживају у животу и послу, као и да остварују боље резултате“, изјавила је Евсина.

Доба Четврте индустријске револуције је доба неизвесности, али и убрзаног развоја, при чему је дигитализација алфа и омега будућих успешних бизниса, док је промена нови стандард. HR у таквом окружењу преузима једну од кључних улога и модификује „ваздух“ корпоративне културе како би омогућио запосленима флексибилност, позитивно окружење и сигурност.