ПЕНЗИОНЕР из Србије са пуном 71 годином живота вози камион у Италији већ скоро две деценије и важи за једног од најодговорнијих и најбољих возача. Ово није животна прича, већ сада једино решење проблема са којим се суочава цео свет - мањком професионалних возача у транспорту, било робе камионима или путника у јавном градском превозу.

Млади возачи се све чешће одлучују за одлазак у иностранство, потврђује Неђо Мандић, председник Пословног удружења превозника робе у међународном друмском саобраћају Србије "Међународни транспорт".

- Пензионери су одавно за воланима и у транспорту, још када није било проблема са мањком возача - објашњава наш саговорник са вишедеценијским искуством у транспорту. - Многи од њих после стицања пензије одлазе да раде у иностранство, преко Словеније до Италије. На радним местима проведу још много година и могу се похвалити добрим зарадама, али и њихови послодавци добром услугом коју им они пружају.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ИСТРАЖИВАЊЕ ПОКАЗАЛО: Млади у Србији више за Русију него за ЕУ

Глобални проблем недостатка професионалних возача уздрмао је и Србију, посебно после масовног отварања иностраних тржишта, али и после укидања обавезног уплаћивања бенефицираног радног стажа возачима. И док су почетком деведесетих сви имали обавезу да уплаћују бенефицирани радни стаж професионалним возачима било камиона или јавног градског превоза, данас то чине свега два или три транспортна предузећа.