У специјализованом ИТ одељењу у београдској гимназији "Патријарх Павле" данас је одржан први јавни час са представницима привреде, о примени програмирања у привреди, којем су присуствовали премијерка Ана Брнабић и министар просвете Младен Шарчевић.

Прочитајте још: Отворено је још једно ИТ одељење

На часу је програмер запослен у Мајкрософтовом Развојном центру Мирослав Грбић разговарао са ученицима о развоју вештачке интелигенције у Србији и њеним различитим применама и приказао софтвер који приказује како рачунари могу да опонашају људски вид, препознају различите објекте у простору и уче посматрајући уметничка дела.

До краја школске године оваква предавања одржаће гостујући предавачи, ИТ стручњаци запослени у појединим компанијама у свим специјализованим ИТ одељењима у Србији.

Председница Владе Ана Брнабић поручила је да су млади који су уписали ИТ одељења наша будућност, а да су информационе технологије основа за бржи и одржив раст и развој Србије и за другачију будућост за све.

Прочитајте још: Мали: Извоз ИТ сектора достигао милијарду евра; Камиони на границама губе 26 милиона сати годишње

Истакла је да је за чак пет пута повећан број специјализованих ИТ одељења у гимназијама у односу на прошлу годину.



"Ове године је уписано 44 ИТ одељења, у 36 гимназија, са више од 800 ученика који се од ове школске године баве информационим технологијама", подвукла је Брнабић.

Како је рекла, баве се информационим технологијама као везивним ткивом, јер су ИТ ту да допринесу већој ефикасности у областима о којима уче у другим предметима.

"У свему овоме правимо јачу, снажнију и бољу Србију", подвукла је Брнабић.

Министар просвете Младен Шарчевић рекао је да је гимназија "Патријарх Павле" једна од ретких школа која имају два ИТ одељења, док само једна има три таква.



Ове године, додао је, имамо 44 ИТ одељења, а тај број ће се повећавати, рекао је он и додао да то значи да се добро ради у основним школама, јер су ђаци могли да положе примају.

"Доказали смо да гимназија мозе да буде стратешки битнија школа, ове године је 25,5 одсто ученика у гимнзијама, што је више за 3,5 одсто. Поред тога, важна је и реформа прве године гиманзије", рекао је Шарчевић.