МАЛО ко размишља о томе да му и стално упаљена, не само ноћу, светла на аутомобилу повећавају потрошњу горива, кажу и до три одсто! Наравно, у зависности од врсте фарова, сијалице.

Али, како су сада на тапету загађивачи, односно смањење емисије штетних гасова које аутомобили испуштају у атмосферу, аутомобилски гиганти се окрећу и проблему светлосних група на колима.

У "Опелу" су на пример, у жељи да смањи потрошњу, која аутоматски значи и смањење емисије штетних гасова, пажњу усмерили на обезбеђивање такозваног оптималног осветљења уз минималну потрошња енергије.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - "Фијат панда трусарди", прва "луксузна Панда": Аутомобилски гигант се удружио са познатом модном кућом

Како би додатно смањио емисију ЦО2, "Опел" уводи врло ефикасна ЛЕД предња светла на новој "астри" и новој "корси".

Како то функционише погледаћемо на примеру нове "корсе": Емисије штетних гасопва код овог аутомобила су и иначе врло ниске - и то не само због врло ефикасних мотора који покрећу шесту генерацију овог малог аутомобила па је тако нова "корса" опционо доступна са посебно ефикасним ЛЕД осветљењем. Свако предње светло троши само 13 вати. То је уштеда енергије од 81 одсто у поређењу са халогеним светлима, која троше око 70 вати по предњем светлу. Ово не значи да ће купци морати да прихвате компромисе у јачини осветљења, баш супротно од тога, захваљујући специјалној рефлекторској технологији, ЛЕД светла "претварају ноћ у дан".

- Нова "корса" али и "астра" настављају нашу традицију лидерства када је реч о иновацијама - каже Инголф Шнајдер , шеф технологије осветљења у "Опелу" - Наш циљ развоја био је да понудимо оптимално осветљење са минималном потрошњом у нашим аутомобилима. У будућности желимо да користимо штедљиво ЛЕД осветљење у целом возилу.

У просеку, ЛЕД предња светла на основној верзији "корсе" сама уштеде 1,3 грама ЦО2 по километру (према "НЕДЦ"). Са турбо бензинским агрегатом то је 1,38 г/км и 1,23 г/км код дизела (потрошња горива "НЕДЦ": град 5,5-3,7 л/100км, отворени пут 4,2-2,9 л/100км, комбинована вожња 4,7-3,2 л/100км, 106-85г/км ЦО2; потрошња горива "WЛТП" комбиновано: 6,2-4,0 л/100км, 140-105г/км ЦО2).




"Астра" са петоро врата уштеди 1,26 г/км ЦО2 (према "НЕДЦ"). Турбо бензинац има резултат од 1,34 г/км ЦО2, а дизел 1,19 (потрошња горива "НЕДЦ": град 6,3-3,9 л/100 км, отворени пут 4,3-3,1 л/100 км, комбинована вожња 5,1-3,4 л/100 км, 116-90 г/км ЦО2; потрошња горива "WЛТП" комбиновано: 6,1-4,3, 141-112 г/км ЦО2).

Уместо мерења емисија на динамометру, "Опелови" инжењери рачунају могућу уштеду у емисији ЦО2 у односу на халогенска светла користећи математичку формулу. Једначина обухвата, између осталог, коју ватажу сваки извор светла заправо уштеди у поређењу са халогенским светлима, као и чињеницу да возачи углавном користе само оборена светла у мраку, што чини само једну трећину укупне вожње. Према томе, само једна трећина укупног трајања вожње је урачуната у једначину.




Преостало питање је како је остварено оптимално осветљење при смањеној ватажи. "Опел" компензује мању електричну снагу ЛЕД светала са специјалном рефлекторском технологијом. Рефлектор сваког предњег светла је обликован као лопата како би максимална количина светла била пројектована на пут.