ФАБРИКА аутомобила у Крагујевцу следеће или 2021. године почеће да прави нови модел, наследника "фијата 500л"!

Ово су у уторак пренели многобројни италијански портали, позивајући се на изјаву директора бренда "Фијат" Оливијеа Франсоа, који је потврдио да "ФКА група" креће у нову офанзиву, са многобројним новим моделима и новим погонима и моторима".

Према тим наводима, у Крагујевцу ће се правити СУВ (теренско) возило из Ц сегмента, највериватније на платформи најпродаванијег, глобалног модела "ФКА групе", новог "џипа компаса".

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - "ФИЈАТ" У ЖЕНЕВИ: И "500 Л" за јубилеј

Возило, дужине 450-455 центиметара, би се правило у две верзије, са пет и са седам седишта, што је и иначе тренд у аутомобилској индустрији када су возила ове категорије у питању.

БЕЗ КОМЕНТАРА "НОВОСТИ" су, реагујући на вест која је осванула на бројним италијанским порталима, о доласку новог модела у производне погоне крагујевачке фабрике, контактирале и компанију "Фца Србија". - Немамо засада никакав коментар - било је све што смо у уторак могли да сазнамо из крагујевачке фабрике.

Према истим изворима, "фијат 500 л" ће ускоро бити знатно побољшан, да би му се продужио "производни век" под хаубу ће два сасвим нова мотора. Предвиђено је да се прво уграђује "лаки хибридни мотор" од 12 волти, док би нешто касније почела уградња и најновијег бензинског мотора запремине 1.0 литара "FireFly" који је развијен у италијанској фабрици "Фијата" у Термолију, и који би располагао са 100, односно 120 КС.

Производња модела "фијат 500 Л" би потрајала до 2020. односно 2021. године све у зависности од потражње на тржишту, али и од производње новог модела.

Капацитет фабрике, која је у већинским власништву компаније "ФКА груп" која има 67 одсто власништва, и Владе Републике Србије, која располаже са 33 одсто, је око 200.000 аутомобила годишње.

Занимљиво је да је ова вест пласирана уочи ферогосте, традиционалног готово колективног годишњег одмора у Италији. Радници у Крагујевцу на плаћеном одмору су још од 29. јула, јер је изузетно мала потражња за моделом "500л". На посао би требало да се врате 19. августа.


НЕМА ТРОШКОВА

иако се спекулисало да нови модел из крагујевачке фабрике касни јер Италијани чекају субвенције државе Србије, како сазнајемо, развој новог возила неће коштати наше грађане ни динара.


Фото Јутјуб Директор ФКА Оливије Франсоа

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - СВЕТСКА ПРЕМИЈЕРА „DUCATO ELECTRICA“: „Fiat profesional“ и на струју! (ФОТО)

МАЛА ГРУПА СТРУЧЊАКА ИЗ ТОРИНА У КРАГУЈЕВЦУ ВЕЋ ДУЖЕ ПРИПРЕМАЛА НОВИ МОДЕЛ

ЗА оперативни менаџмент Компаније "Фијат Крајслер аутомобили Србија" вест о производњи градског џипа у Крагујевцу није новост. Та опција се припремала већ три године, када је разрађивана идеја о производњи модела 500х у центру Шумадије.

Фабрика у Крагујевцу је варијанту производње СУВ модела разматрала бар једном годишње, углавном у време колективних годишњих одмора. Тај задатак је био поверен малобројној екипи из Торина, која је радила заједно са стручњацима из Србије.

Менаџмент ове фабрике је већ почетком ове године незванично обавештен да ће Крагујевац следећу годину дочекати са новим моделом - СУВ аутомобилом средње класе, највероватније на бази модела "пунто" или "типо".

Компанија "ФКА Србија" је пројектована за производњу око 300.000 аутомобила годишње, али траке у Крагујевцу су до сада тестиране тек на производњу 185.000 возила годишње. Стручњаци у центру Шумадије процењују да са производњом новог СУВ тај број возила неће бити премашен. Нови аутомобил могао би да се производи у серијама од 60.000 до 90.000 возила годишње.

Према речима Зорана Михајловића, председника Самосталног синдиката Компанија "ФКА Србија" - добра вест за све запослене у торинско-српској компанији. Радници већ годинама брину за своја радна места, с обзиром на спекулације о могућем затварању фабрике, као и честе колективне одморе и смањивање обима производње. М. Ђошовић