ЗАКРЧЕНЕ градске улице, широки друмови ауто-путева са са бројним возачима који су убеђени да њиховим венама тече Фанђова крв, вијугави планински путеви, локалне џаде, сеоски сокаци, несносне врућине, летње непогоде, чекање на наплатним рампама - ништа не може да вам скине осмех са лица ако се налазите за управљачем "реноа талисман"!

Елегантна лимузина, пространа, удобна. Као скројена за дуго путовање, крцата најсавременијим технолошим решењима, максимално безбедна, економична, је "Реноов" одговор конкуренцији у овом сегменту, или боље речено белег до ког треба добацити!

Аутомобил, који смо ми имали на тесту, имао је и ознаку "4контрол", дакле управљење свим точковима и то тако да при малим брзинама,када се паркирате на пример, предњи точкови се заокрећу супротно од задњих, док при већим брзинама сви точкови заокрећу у истом смеру. То омогућава да овај аутомобил, дуг скоро пет метара, има радијус окретања од невероватнох 10,8 метара. Зато је паркирање, уз остале системе помоћи (камера, сензори)веома лако и једноставно.У градским условима ова лимузина по маневарским способностима може да се мери и са много мањим градским возилима.На отвореном путу овај лепотан ће лежати савршено на друму, а кроз кривине ће пролазити "као по шинама".

Точкови од 19 инча једноставно гутају неравнине а у комбинацији са варијабилним вешањем чине да имате утисак да су сви путеви савршено равни. Ту је и систем " MULTISENSE" који једним једноставним додиром или на централној конзоли или на тач -скрин екрану даје могућност избора "понашања возила". У понуди су режими "Comfort", "Sport","Eco","Neutral" i "Perso".

Овај последњи омогућава да натенане прилагодите аутомобил вашим специфичним прохтевима, стилу вожње...

При томе се мења и амбијентално осветљење. Утисак је стварно леп,осећате се повлашћено што се уопште налазите у оваквом аутомобилу.

Овај систем по вашем избору ставља у одабрани режим варијебилно вешање, окретност "4контрол" система, одзив мењача, одзив приликом притискања папучице гаса, кочнице.Другачији је и звук мотора па и начин масаже!

Да!У овом аутомобилу, у предњим седиштима је уграђен масажер који нуди више опција масаже која ће стварно урадити то што од ње очекујете!

Наравно, све у овом аутомобуилу је усмерено ка што удобнијој, комфорнијој, безбеднијој вожњи. Аутомобил мери на пример растојање од возила испред. Чим пробијете "границу од 2 секунде" зелено светло на централном дисплеју постаје црвено.Врло брзо се привикнете и почнете да одржавате прописано (безбедно) растојање. Не треба ни говорити колико је овај систем користан, поготово при већим брзинама.

Ту је и систем камера, радара, сензора који знатно олакшава посао возача.

Возило, које уочава ( и јавља светлосно и звучно) наилазак возила из такозваног "мртвог угла", опремљено је и системом које возило задржава у жељеној возној траци. Уз адаптивни темпомат овај систем ће вам помећи да са много мање напора савладавате дуге деонице на ауто-путу на пример.

Јеноставно, укључите темпомат, подесите жељену брзину и све остало ради аутомобил.

Уколико се испред вас појави спорије возило и ваш "талисман" ће смањити брзину,држати жељено растојање. Уколико возило испред убрза и ваш аутомобил ће убрзати.Наравно, само до задате, жељене брзине.

При томе "талисман" има и "хед-ап" дисплеј који у висини очију возача показује све корисне информације о вожњи.

Удобна седишта (предња са функцијом масаже"), лепо дизајнирана кабина са обиљем простора, много преграда за одлагање разноразних ситница.Изузетна аутоматска, двоозонска клима, сјајни аудио систем "Босе" са чак 12 звучника, допринеће јединственом уживању у овој лимузини.

Тач-скрин екран је у суштини таблет са 8,7 инча дијагоналом.То је нови "Р-линк 2" систем преко кога врло лако приоступате обиљу података, повезујете се са својим смартфоном, користите навигацију и слично.

На крају вожње возило ће вам показати колико сте економично возили.Не само колико сте горива потрошили већ и како сте кочили, убрзавали, користили технологију ...

Потрошња (ту је и старт-стоп систем са рекупарацијом енергије приликом кочења)је на нашем тесту, после више од 800 пређених километара по разноразним путевима, у најразличитијим условима (упаљена клима,"фото-сешн", чекање на наплатним рампама по 30- 40 минута, нажалост и дужи застој због тешког удеса на ауто-путу) износила 5,8 литара дизела на 100 километара што је тек нешто више од фабричких норми.

"Рено" је са "талисманом" показао да нема сегмента возила у којима не може да се ухвати озбиљно у коштац са конкуренцијом.

Почетна цена од 21.640 евра ( модел са дизел мотором 1,8 и 160 КС) је врло конкурента, поготово када се узме у обзир богатство првог пакета опреме "талисмана".

Најефтинији бензинац са мотором ТЦе 160 (160 КС) кошта 23.340 евра.Такозвана "топ верзија", (пакет опреме "initiale paris"( са бензинском мотором ТЦе 225 ЕДЦ ФАП (аутоматски мењач) који развија 225 КС кошта 34.940 евра.

Модел са најјачим 2.0 литарским дизелашем и 200 КС,аутоматским мењачем, у истом пакету опреме коошта 36.840 евра.

ТЕХНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

ДУЖИНА:4849 мм

ШИРИНА:2.081 мм(расклопљени ретровизори)

ВИСИНА:1.463 мм

МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.809 мм

ПРТЉАЖНИК:608 лит.

34.9ПРТЉАЖНИК СА ПРЕКЛОПЉЕНИМ ЗАДЊИМ СЕДИШТИМА:1.022 лит.

УТОВАРНА ДУЖИНА ИЗА ЗАФЊИХ СЕДИШТА:1.204 мм

МОТОР: "БЛУ ДЦИ 200ЕДЦ"

ЗАПРЕМИНА:1.997 ццм

МАКСИМАЛНА СНАГА СНАГА:200КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:400 нм

МЕЊАЧ:Аутоматски ЕДЦ

БРОЈ СТЕПЕНИ ПРЕНОСА:6

ПРЕЧНИК КРУГА ОКРЕТАЊА("4CONTROL"):10,8 m

УБРЗАЊЕ 0-100 km/č:9,1 сек

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:224 км на час

ПРОСЕЧНА ПОТРОШЊА (фабрички подаци):

ГРАД.5,5 лит./100 км

ВАН ГРАДА:4,6 лит./100 км

КОМБИНОВАНО:4,9 лит./100 км

ЕВРО НОРМА."Евро 6 Дт

ЕМИСИЈА ЦО2.135 гр./км

ПОЧЕТНА ЦЕНА:21.640 евра