ОВОГОДИШЊЕМ, 54. по реду међународном Салону аутомобила у Београду, припала је велика част да буде међу 15 сајмова у свету који ће званично обележити јубилеј - Међународно удружење произвођача возила OICA, 100 година од оснивања.

- То је велико признање и за нас са Београдског сајма, као домаћине и суорганизаторе Салона, за Српску асоцијацију увозника аутомобила и, наравно, за Удружење произвођача друмских возила Србије, које је члан OICA од самог оснивања - каже менаџер пројекта Салона аутомобила у Београду Зоран Лупшић.

Пад интересовања за ову врсту представљања возила у свету годинама уназад је направио "сечу" организатора, па ће тако из календара OICA испасти и чувени сајмови у Буенос Ајресу, Истанбулу, Болоњи...

Лупшић додаје да сајам четвороточкаша у Београду, који је израстао у највећу смотру возила ове врсте у Југоисточној Европи, није међу највећима на свету, али је можда и једини на коме ће излагати сви брендови који су заступљени на тржишту.

- У Женеви, на пример, неколико најпознатијих брендова неће учествовати ове године. Слично је било лане и у Паризу - каже Лупшић. - Велику захвалност за то, али и за огроман број премијера, дугујемо домаћим заступницима светских брендова.

Међу многобројним премијерама, треба издвојити свакако и прво приказивање "ренџ ровер евока" u Eвропи, који ће пре Београда бити приказан само у Чикагу, јер "Ленџ-Ровер" и "Јагуар" не желе да учествују на салону у Женеви.

ПРОЧИТАЈТЕ И:Попустима маме купце

Посетиоци Салона у Београду, од 22. до 31. марта, моћи ће да виде најлуксузније и најскупље светске брендове, почевши од "Ролс-ројса" до "Масератија", као и презентације возила ближих џепу просечног српског купца.

- Сви најављују многобројне попусте, банке и лизинг куће још повољније услове куповине, па ће то, као и изузетан број најављених премијера, гарантовати посету бар на нивоу прошлогодишње, једне од рекордних година када је више од 140.000 посетилаца купило улазнице - каже Лупшић.

Организатор, Београдски сајам, како кажу, на слатким је мукама јер сви траже "неколико квадратних метара више" за изложбени простор.


ЈАЧИ И ОД САНКЦИЈА

- Колико смо цењени у ОИЦА, јасно показује и пример из времена санкција, када нам је цео свет увео ембарго и на возила и на гориво - каже Лупшић. - И тада смо, без обзира на све, под окриљем OICA, једном од ретких међународних организација која се није обазирала на санкције, успевали да правимо најуспешнији сајам аутомобила у региону.