НОВОБЕОГРАЂАНИ из Гандијеве 104 у Новом Београду већ недељу дана иду степеницама до својих домова, јер лифт, натопљен водом после невремена, не ради. Иако су одмах алармирали ЈП "Градско стамбено" које одржава ову седмоспратницу, до данас вода није испумпана, а лифт није профункционисао. Осим што нису благовремено реаговали на последице обилних падавина, од овог градског предузећа, у овој, као и у многим другим зградама, изостало је реаговање по питању редовног чишћења кишне канализације.

Према речима станара ове вишеспратнице, вода је из шахта ушла у окно лифта, а подруми су били потпуно поплављени у невремену које је недавно задесило престоницу. Од тада безуспешно покушавају да санирају, а Градско стамбено их све време упућује на фирму "Растошница", која за потребе градског предузећа обавља послове одржавања.

Прочитајте још - Лифт не ради месецима

- Када смо позвали "Растошницу" били су врло нељубазни, а након тога сам "Градском стамбеном" рекла да ипак, нећу да у њихово име преговарам јер ми не плаћамо "Растошници", већ "Стамбеном" - каже Мирјана Поповић из Гандијеве 104. - До сада се није појавио ни мајстор нити сам било кога видела. Када сам звала по ко зна који пут "Градско стамбено", рекли су ми да је вода извучена, али ми мајсторе нисмо видели. Лифт и даље не ради.

Ова зграда није једина која има проблем, а многи професионални управници тврде да због недостатка капацитета за хитно реаговање трпе станари.

- У многим зградама био је проблем са водом после невремена, али "Градско стамбено" нема капацитет за број зграда које су у њиховом систему одржавања - каже за "Новости" Ђорђе Алексић из Удружења професионалних управника Београда. - Због тога се веома дуго чека на долазак њихових екипа.

Иако је одржавање кишне канализације испред зграда на листи послова за које станари плаћају "Градско стамбено", у већини вишеспратница, она се чисти ретко, а код неких годинама није одржавана. Због тога, и мале падавине праве штету, а камоли, како кажу управници, невреме које је недавно задесило престоницу.

Фото П. Милошевић

- Ништа се не ради превентивно, већ тек када се вода излије и направи штету - тврди Алексић. - Требало би да они то прочисте периодично.

Прочитајте још - Подрум пун воде, лифт блокиран

ОДРЖАВАЊЕ НА ЗАХТЕВ СТАНАРА

- ЈП "Градско стамбено" одржава кишну канализацију на захтев управника стамбених заједница, односно самих станара - казали су нам кратко из овог предузећа. - Сам поступак чишћења зависи од тежине загушења, и траје од 15 минута до неколико дана, док се не отклоне и други проблеми који утичу на кишну канализацију.

ПЕШИЦЕ ДО ШЕСТОГ

ОСИМ великог броја старијих суграђана, у овој, у Гандијевој 104 станује и брачни пар који има тројке.

- Замислите како је силазити са шестог спрата са троје деце и колицима и тако сваког дана по више пута. Многи су и срчани болесници, па чак и пењање на први спрат за њих представља напор - жале се станари.